Ei tartanna tuo POLARIKSEN paska, akku ilimmeisesti loppu. Lattailin jo yhen kerran, rupes toimimmaan sen jäläkkeen. Tällä viikolla tarttailin ei ku raksuttell. Eilen sit arvelin uamutuimmaan ottavan akun irt. Ensmäinen onkelma oll akun kiinnitys pultti, mitähän varten se oll ainakkii viis senttii lian pitkä? Ja toiseks, Noh eihän se sopinna mitenkkää, missää asennossa pois. Tuki palakkien väli oll 16,5 senttiä, akun koko 17 senttiä? Tässä juolahti kyllä semmonen juttu mielleen liekkö korjjoojat vittuillessaan tuon tehneet.Laittanneet liian ison akun.

20180727_123525.jpg

20180727_123619.jpg

Siellähän se keskellä näkkyy, sama toisellakkii puolel iliman pakoputkkee. Pittää vielä yrittee laata, joskos ruppeis pelittämmään. 

Joo kerrompa pikkusen tästä Polariksen murhheenryynist. Tämän vehkkeen ostin 2010.Oli vuosmallia 2008. Ensmäinen huolto tehttiin 22,8 tunnin ajonjäläkkeen. Toinen kolomen vuuvven piästä, illoin oll ajettu 56,3 tunttii. Vein sen huolttoon kun alako rapina kuulluu josttai. Vikkoo ei löytynnä silimä miäräses tarkistelussa, mutta kun otti öljyt vaihttoon tipahti sielt laakerin kuulat samalla pois. Se vika selevis siihen, takkuu aikakkii oli just loppunna ja muutennii pistivät vian öljyn vaihtojen piikkiin. Joka vuos pitäs vaihttoo, hmmm noilla öljylöillä oli ajettu n. 34 tunttii ja säilytettiin mönkijjää koko ajan vähintään +16 asteisessa tilassa. Tuosta asiasta olen keskustellut monen asentajan kanssa, kukaan ei alle kirjoita tuota syytä takuussa. Sen verran sain neuvvoteltua takuusta, että jouduin maksamaan osat ja laiton teki Polariksen valtuuttama yhtiö. Aikaahan kului n. puolitoista kuukautta ja rahaa minulta paloi 1200 eerroo. Nyt mönkkäri kunnossa, jess!! MUTTAAAA 10 tunnin ja 64 kilometrin jäläkkeen sama homma. Voi vittu, nyt olin pahalla piällä. Pitikkii sotkkeuttuu POLARIKSSEEN!!!! Alun perin oisin ollut ostamassa jamahhoo, mutta ei ollunna tarjolla sillon. Nyt vein tuas Polariksen huolttoon ja nyt men kokohomma heijjän piikkiin Aikkoohan siinä kulu korjatessa 5 kuukkautta ja viikko. Vein vehkkeen korjjaukseen kesä lomalla ja sain sen Helemikuun puoles pois. En ennee lopussa kehannu kyselläkkää valamistumista, ku eivät meinanneet suaha kunttoon.Rahhoo palo heillä vähän vaille paritonnii ja työtuntijakkii melekoisesti, jossai vaihheessa oli purettu ja kasattu Polaris jo kymmenneen kerttaan. Lopulta sain tuon vehkkeen pois, kysäsin viell hakkiis onko siin talavinestteet, ku oll jo helemikuu. Huoltopiällikkö kahto äimänkäkenä ja tuumas "on, onhan se tarkotettu talavikäyttöön" Heh heh, ai on? Heh heh tuumas myös, että suosittelloo vaihtammaan mönkijän toisseen. Se jäi viell kysymätä oliko mönkijjään vaihettu öljyt myös silloin kun oli seisonu heijjän myöntihallis. Vehehhän oli vuosmallia 2008 ja ostin sen 2010. Menneehän ne öljyt tuossakkii tappauksessa vanahaks?

Otin heti alussa yhteyttä errään mönkkäri lehen koeajajjaan. Hän ei tiennä tuommosista vijoista ollenkkaa, hänkkii siihen öljyn vaihttoon vetos, mutta .... . Otin sitten myös toisella kerttoo yhtteyt sammaisseen sälliin, muttei ennee kehanna vastata, liekkö ollunna testtooja pikkusen Polariksesta positiivisesti kirjotteleva perssoona. No en usko sitä, kaipa hyö o puolueettommii testilöissään. Kerron viell hauskan tappauksen viellä, kun enskerttoo vein tuon vian takkii huolttoon. Pysähty mies huastelemmaan mikä vikana? Kerroin oirreet, hällää oll samanlaist rutinnoo : D.

Mitä tästä opimme? Jos mitä ostat, tutki huollon helppous, akkujen, valojen yms. yksinkertasten hommien vaihto. 

Ei ole ponsoroitu mainos ja edustaa yksityisen ihmisen kokemukssii ja tuntemukssii.